Laks på brød

Laks på brød
Fuldkorns franskbrød med laks kunne være et måltid efter træning eller blot som et almindeligt måltid. Laks er rig på bl.a. omega- 3, der har en række gavnlige effekter på hjerte og kredsløb, hvilket betyder at du mindsker risiko for åreforkalkning og forhøjet blodtryk ved at spise fisk som fx laks. Når fedtsyrerne optages i kroppen, fremmes cellernes evne til at rense affaldsstoffer ud og hive næringsstoffer ind. I trænings sammenhæng er fedtsyrerne gode, fordi de forebygger og behandler inflammation (betændelse) i kroppen og mindsker muskelømhed. Laks en vigtig kilde til andre vigtige nærringsstoffer som protein, jod, selen og D-vitamin, som holder muskelstyrken intakt. Det anbefales at spise 350 g fisk om ugen. Heraf ca. 200 g fed fisk som fx laks, ørred, makrel og sild. Alle former for fisk tæller med, også fiskefrikadeller, frossen fisk, fisk på dåse som torskerogn, tun og makrel samt skaldyr som rejer og muslinger. Vælg fiskeprodukter med Nøglehulsmærket.

LAKS PÅ BRØD

23. februar 2017
: 1 pers.

Laks er rig på bl.a. omega- 3, der har en række gavnlige effekter på hjerte og kredsløb, hvilket betyder at du mindsker risiko for......

Ingredienser
  • Fuldkorns franskbrød
  • Salat
  • Laks
  • Æggestand
  • Agurk
  • Aspars.
Vejledning
  • Step 1 Smøre en skrive franskbrød og kom et par salatblade på. Læg laks på og pynt med aspars, agurk og æggestand.


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *