sund risalamande – et sundt alternativ til risalamande

sund risalamandeSund risalamande eller risifrutti om man vil. Denne risifrutti er uden sukker og fløde, men i stedet med masser af protein. Brug det som en sund dessert eller som et lækkert mellemmåltid. Dette måltid er godt for dig, hvis du har fået en GBY operation. Det handler om ved livsstilsændring, at se muligheder i form af at bruge nogle sundere fødevare, som fx. at skrifte fløde ud i en opskrift med skyr osv.

 
 
 
 
 

sund risalamande

22. februar 2017
: 1 pers.

Risifrutti eller sund risalamande om man vil. Denne risifrutti er uden sukker og fløde, men i stedet med masser af protein fra bl.a. skyr

Ingredienser
  • 1 dl kold kogt risengrød evt. lavt af fuldkornsgrødris
  • 2 dl Cheasy vaniljeskyr
  • 15 grofthakkede mandler
  • evt. Vaniljepulver eller ekstrakt
Vejledning
  • Step 1 Rør risengrød, skyr og de hakkede mandler sammen.
  • Step 2 Smag til med sødemiddel.
  • Step 3 Pynt med sukkerfrit marmelade, sukkerfri kirsebærsovs.



Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *